Heb je al een slot op de deur van je website?

Iedereen kent wel het slotje naast een URL in de adresbalk van de browser. Bijvoorbeeld van de bank waar je klant bent. Ook staat er in dat geval een ’s’ achter http. Het zijn herkenningstekens die te maken hebben met de beveiliging van een website. Binnenkort ga je die veel vaker voorbij zien komen. Browsers als Google Chrome en Firefox hebben aangekondigd scherper te gaan letten op het doorgeven van onbeveiligde sites.

inlinemedia_internet_security

Heeft jouw website nog geen beveiliging met SSL-certificaat? Dan loop je de kans lager in de zoekresultaten te komen. Ook krijgen bezoekers een waarschuwing te zien bij het openen van de website: ‘Uw verbinding is niet beveiligd.’ Dat gaat onherroepelijk ten koste van de effectiviteit van een website.

Wat doet SSL eigenlijk?

De zogenaamde SSL-encryptie wordt daarmee binnenkort noodzakelijk. Via SSL worden gecodeerde verbindingen gelegd tussen een server en een browser van de bezoeker van een website. Zo kan vertrouwelijke informatie versleuteld worden verzonden. Zien Google Chrome en Firefox geen SSL-encryptie? Dan beschouwen ze die site over niet al te lange tijd automatisch als ‘onveilig’.

Inline regelt het

Het is niet iets waar je als bedrijf met een website op zit te wachten. Aan de andere kant: maatregelen nemen is heel eenvoudig. Bij Inline – ja, ook met https voor de URL – regelen we het voor je. In ieder geval hoeft niemand het voor de kosten te laten. Er zijn drie verschillende SSL certificaten, die al beginnen bij 10 euro per jaar. Interesse om je site future-proof te houden? Neem even contact op met Arno Kriek.